It’s raining...🎶... Hallelujah

Huvudvärken jag dragits med flera dagar... borta 🤷‍♀️ Så skönt! Regnet har vräkt ner hela dagen och rensat luften medan jag + djur har tillbringat dagen inomhus, förutom några för de små hundarna plågsamma, inte för en rätt klädd människa, kissenader. Under min hemmavaro detta år har jag mer och mer börjat uppskatta telefonen som avkoppling. Under mina 14 år som receptionist/telefonist och 15 år som diakon har telefonen varit ett arbetsredskap, punkt. Under detta isolerade år har telefonen varit gemenskap och information om livet därute. Idag har jag tillbringat fem timmar i telefon med fyra personer 📞  Ett par korta med maken som varit hos käftis mm, ett halvlångt med mamma, ett längre med en fd kollega och ett lååångt med en fd klient. Två klienter har jag ff lite kontakt med för i särskilda fall kan man inte bara släppa, det är liksom inte ok. Under det sista samtalet broderade jag klart broderi 2/3 jag tänkte skicka in till broderitävlingen.
 
Nja, eller ett bi oxå? Or not a bi? 🐝 
 
Nä! Gick upp tidigt imorse så godnatt världen 💖


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0