Lär dig läsa, kärring 😂

På morgonpromenaden idag blev jag vittne till ett fågelmord. Ett fasligt liv bland granarna och en korp flög iväg med en fågelunge. En nötskrika skrek som besatt. Jag stannade och såg tre ungar (nötskrikor) på marken, de var inte flygga än så jag tror korpen plundrat och förstört boet. Medan jag stod där och funderade om och vad jag kunde göra så kom korpen tillbaka. Trots att det gjorde så ont i hjärtat valde jag att gå vidare. Hur räddar man tre nötskrikeungar? Och korpens ungar behöver ju oxå mat. Hur vacker naturen än är så här års är den oxå så grym! Mitt på dagen skulle jag ut och göra lite ärenden så jag tog ut hundarna en sväng innan och då gick jag förbi platsen igen. En liten vettskrämd stackare satt i en buske. Inte ett ljud, inte en rörelse...
 
 
Ställde en fråga på SOKs Facebook-sida vad man kunde göra, tänkte att man kanske skulle göra ett försök att rädda den om inte föräldrarna kom tillbaka.
 
Tog med mig återvinningsglas och åkte till McDonalds för lunch. Där har de en återvinningstation oxå.
 
På favvoplatsen igen 😂
 
Sen styrde jag kosan mot Eskilstuna och Mälarsjukhuset men kom på i tid att jag glömt remissen hemma så jag fick vända hemåt och hämta den. Kom till provtagningen strax före två och satte mig i kö. Väl inne fick jag veta att jag måste ta proverna före klockan tio på morgonen 🕙 Jag hade inte läst remissen!
 
 
Jag bad läkaren förra måndagen om att få kolla järnvärdet då de var så högt förra gången, 201 i ferritin och referensintervallet är 7-120. Han sa nej, att det kostade extra så jag måste vända mig till Medichecks chat om jag ville ha extra prover utöver sköldkörteln, så jag tittade inte ens på remissen. Klantigt! Han som nu var så schysst och fixade det åt mig 🙃 
 
 
Jag hade messat min väninna att jag var sen pga min glömska, nu ringde jag för att säga att jag var på väg. Blev lite förvånad att hon inte svarade på vare sig mess eller telefon när hon visste att jag var på väg... så när jag kom tillbaka till bilen kollade jag vår sms-konversation. Där stod klart och tydligt "tisdag vid 14-tiden" 💬 
 

Skrev ett långt sms och förklarade min förvirring. Solen var stark på sjön igår när vi messade varandra så den lilla raden hade jag helt enkelt inte sett 😅 Kan inte förklara hur jag fick det till måndag dock 🤔

En gång till 🤣
 
Jag åkte tillbaka till McDonalds och köpte två 20-pack Nuggets (ev vanlig och en spicy) för att ha en snabblagad middag tillhands. Kostade på mig en Mississippi mud pie och ringde mamma. Jag bara storskrattade åt hela tilltaget, från att glömma remissen till att inte läsa vare sig den eller sms på ett riktigt sätt. Snacka om att fara runt i Sörmland med noll koll 😂
 
Tog ut hundarna en sväng, men nu var fågelungen borta. Fyra samtal med olika medlemmar i föreningen, sen tog jag en tredjedel av Nuggets till middag för maken ringde att han inte skulle komma hem. Sen blev det tv till sistanaden. Och dagen slutade ungefär som den började - med vilda djur. Vi stötte på en älgko med kalv vid elgatan, och ja, jag fick bråttom hem 🏃🏼‍♀️

🌍 Godnatt världen 🌏

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0