Upphängt ‼️

En aning jättenervös morgon som utmynnade i en trevlig förmiddag. Halv tio mötte jag upp en av mina knyppelelever på parkeringen vid hamnen. Hon köpte några böcker av mig. Sen blev det trashängning ett par timmar.
 
Tänk att få ge disktrasan ett ansikte 
 
Det blev rätt så symmetriskt tycker jag 😃

När 56 trasor hängde där de skulle gick jag ut och började jobba med gerillastickningen. Det tog ett par buntband innan jag blev sams med dem och fick dem samarbetsvilliga. Sömnaden var inga problem sen 🪡 🧵 
 
Som en korsett 😆
 
 
När jag sen kom hem åt jag lunch, tog ut hundar, pratade med en tredje granne som ville köpa en bok (jätteroligt ‼️) och la mig sen i solen ett par timmar. Innan middan gick jag en liten promenad med grannen och Bamses pappa.
 
Maken och jag har njutit räkor och kex till ett glas vitt vin. Denna perfekta dag grusades dessvärre när jag fick ett anonymt sms att det var dålig timing för gräsklippning kl 20.30. Det visade sig vara en icke bofast granne som åt middag och tyckte makens gräsklippare störde... man kan välja att ta det som ett skämt eller tänka att nu är Stockholmarna här. Nåde den som stör en Stockholmare på landet! Det spelar ingen roll att det utlovats en veckas regn för stadsborna åker ju hem till sitt. Morr 👿
 
Skitsamma. Denna lägre stående individ har annat att fixa med imorgon.
 
☮️ Peace, Over and out ☮️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0