Barnbarn

Det var inga problem att gå upp imorse, men det är som det finns ett filter mellan mig och världen. Att köra bil till nästäldsta dottern gick bra och barnen och jag fick en lugn start på dagen. Ängla sov borta, Edwin och Meija visade mig sina nya rum, Thyra slappade på sitt medan deras föräldrar körde lastbil upp till mina föräldrar 🚛 Idag flyttade nämligen mina föräldrar till Trosa där de ska hyra nedervåningen i ena syrrans hus. Det kommer bli toppen! Svärsonen kunde låna lastbil på sitt jobb, jag var barnvakt och mina syskon plus moster organiserade och fixade på plats.

(null)
Stampe

(null)
Juni och Chip

(null)
Azalea

På förmiddagen började jag fixa och dona lite men det var inge bra för yrseln slog till igen. Fick lägga mig i soffan och vila innan jag tog ut hundarna och lagade lunch. Chicken nuggets, gurka, pommes frites och vegetarisk schnitzel stod på beställningen från barnen 🐣 🥒 🍟 🥗 Efter lunch skjutsade jag Meija till en kompis. 

(null)

Edwin och jag tillbringade eftermiddagen i tv-soffan med bland annat Martin Rockström, en ung grabb som spelar tv-spel på youtube och har massor av följare. Själv är jag så gammal så jag fattar ingenting 🎮 Spela kan jag förstå, men titta när nån annan spelar❓ Vi låg i varsin ända av soffan ett par timmar medan jag stickade på en tröjärm och försökte förstå hans värld 🧶 

(null)
Chips krypin

(null)

Efter denna långa vila och en hundpromenad till mådde jag riktigt bra. Thyra och jag fixade tacos och efter maten satt hon och jag och pratade en lång stund 🌮 Hon gillar inte slöjd men var fascinerad av min stickade ärm. Något både hon och jag älskar är historia så det blev ett långt samtal innan jag tackade nej till hjälp att duka av. Hon är så otroligt hjälpsam och jag tyckte att hon kunde få fripass 💞

(null)
Thyra i maj 
 
Jag såg Ängla i bussen hon åkte hem i och jag ångrade mig att jag inte stannat lite längre, men jag visste att min dotter och svärson var på hemväg och det tar en dryg timme för mig att åka hem. 

(null)
William på båten i juli

Härhemma har maken haft besök av sonen med familj på eftermiddagen. De sover över så de hade åkt och hämtat husbilen från makens jobb 🚌 Tunnan är varm så vi får se vilka av oss som tar ett dopp före sänggåendet 💤 

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0