Brymigommigsjälvmåndag

Jobbade hemifrån på fm och tog en senare lunch. I samband med lunchen stängde jag av min telefon och åkte upp till min "gamla" massös i Huddinge. Jag fick veta i veckan att jag hade lite i friskvårdsbidrag och den chansen ville jag inte försitta så jag tog ett par timmar ur timbanken… och det var ljuvligt!

Efter massagen åkte jag till bästisen som jag inte träffat på ett tag, fick underbar zonterapi och härligt bubbel.

När jag kom hem vid niotiden sov maken. Det har larmat en hel del natten som var så han var trött. Själv stekte jag tacofärs och skar grönsaker till matlåda imorgon och det räcker till en lunch till 🌮 😋

Nu har jag beställt garn. Har inte hittat nåt perfekt, men tar igen det på att det var billigt 🧶 Hopplöst när garnlängd, vikt, stickstorlek och maskantal per 10cm inte vill stämma… men nu chansar jag. Den burgunderröda jag förälskat mig i hade inget i närheten av vit motsvarighet och dessutom skulle den nog bli för liten. Chansar på en olivgrön alpacka/ull i lite grövre garn och hoppas på att inte bli besviken🦙🐑 Blir jag det vet jag åtminstone hur jag ska tänka och räkna…

(null)

Dax för sista kissenaden…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0