Honsdag

(null)
Soluppgången imorse var rosa

Grymt intensiv dag! Före mottagningen imorse besökte jag Pingstkyrkan med min nyaste kollega. Vi lämnade alldeles för få biljetter till julkassen till dem, men en kille kom ner senare på fm och hämtade fler. Vi hade ett bra samtal kring kassar, presentkort och utlämning av dessa i julveckan. Tjugo i tio morgonbön på Gåvorna och därefter mottagning… av vilken min nyaste kollega tog det mesta förutom ett samtal jag påbörjade för  några veckor sen. Själv sprang jag som en skållad råtta mellan allt möjligt som bråttom-mail, biljetter, telefonsamtal och så lämnade jag tillbaka de liturgiska plaggen efter begravningen i fredags. Kvart i 12 satt jag bänkad vid telefonen för ett webinar om Södertälje-jourerna - Brottsofferjouren, kvinnojouren och Juventus. Riktigt bra!

(null)

Tjugo i ett rusade jag till lunchrummet för en snabb lunch, därefter ett besök som omvandlats till telefonsamtal, sen hembesök och till sist samtal i Hovsjö. 

(null)
Jag fick en fantastisk present av min fd praktikant och nyaste kollega. Fick en tår av tacksamhet i ögat när jag vecklat upp det röda pappret 🥲❤️

Kom hem halv sju, lagade spenatsoppa och somnade så småningom vid Morden i Midsommer. B. Hann se det första mordet och vaknade till upplösningen av två mord 🙄 Men nu sitter iallafall båda armarna och bålen på samma rundsticka 🧶 Har jag lite ork imorgonkväll börjar jag sticka spetsmönstret 😃

(null)

Nej, veckan är långt från slut så nu är det dax att törna in på riktigt…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0