Lugna lördag

Idag har vi haft främmande! Jag fick ett mess i förrgår att en ungdomskompis och hans fru samt tonårssöner var på besök i Gripsholm ett par dagar och ville komma hit. Jag blev jätteglad! Idag kom hela familjen och vi hade ett par mysiga timmar i paviljongen med gasolvärmaren på 🤩 Det är nog vårt bästa rum när vi får besök för där får alla plats, liksom. Roligt att hon ville köpa min bok oxå 📖🥰

(null)

Det har inte varit nån större efterfrågan på den på sistone så förra helgen åkte kartongen ner i Ugglebo.

Igår hämtade jag ut ett garnpaket på hemvägen och nu på eftermiddagen började jag sticka på en tröja. Jag har egentligen två par sockor och ett par disktrasor som står före i kön, även ett par lakan som ska sys ihop och gardiner som ska fållas upp… plus ett svampbokmärke som borde knypplas klart… men mitt handarbetande har legat nere i flera veckor. Jag hoppas tröjan ska ge mig inspirationen tillbaka för åtminstone stickprojekten är roliga, det är bara startmotorn som saknas. Det blir så ibland ☺️

(null)

Stekte bankad biff och gjorde kantarellsås till middag. Nu blir det badtunna. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0