Visit in my old hoods

Blev mycket riktigt skickad i säng igår och maken tog sistanaden. Sov gott 9 timmar i sträck och vaknade halv sex imorse 🕠 På det följde en intensiv och bra dag. Det är ju som bäst när man inte har långtråkigt, tänker jag. 

Möte på morgonen där jag både förde anteckningar och försökte redogöra för hur LT-klappen ska gå till. Det haltar lite eftersom jag var sjuk förra veckan, men mot slutet av dagen såg det ut att reda upp sig. Min praktikant slutar som praktikant efter denna vecka och går in som anställd tills hon börjar slutåret i januari. Hon kommer göra  bemanningsschemat och vi är så glada över att få ha henne ett tag till. Hon var med mig på mottagningen och jag hann göra en del annat under tiden, bland annat fånga upp biljetterna till LT-klappen och ge en tredjedel till Östertälje-gänget, prata affisch med informatören, länk till anmälningslistan med it, förbereda verkstadsgudstjänst till imorgon samt lämna tillbaka stolor och röklin jag provade ut igår. Fick tag i en svart stola, så får vi se om jag kan låna alba i Hovsjö imorgon, annars måste jag tillbaka till St Ragnhild imorgon. Vips var klockan 12 🕛 

(null)

Jag drog iväg till Huddinge. Det var härligt att få krama på husmor 💞 Vi åkte upp till pizzerian och beställde meze och kebab 🥙 Massa härligt bubbel och sen en tur till Prästgården där jag fick välja ut två knyppeldynor. Dessa har jag en gång samlat in till Handarbetsgruppen i Huddinge, men ingen knypplar - inte på lånedynor iallafall - sen jag och min volontär slutade. Nu ska dessa få tjänstgöra i Hovsjös hantverksgrupp. 

(null)

Jag fortsatte till parkeringen vid Hagsätra centrum där jag slog på motorvärmaren och satt och jobbade i bilen en drygt en och en halv timme innan jag gick upp till MatDax och köpte jätteräkor 🍤  

(null)

Åkte sen vidare till bästisen för zonterapi och tacos 🌮 Vi upptäckte att det var kampanj på räkorna - 60kr istället gör 109kr - så på hemvägen åkte jag förbi och köpte några påsar till. Räkor kan man inte få för mycket av 🍤

(null)
Stannade till vid Hagsätra kyrka, även detta en arbetsplats i många år, och fnissade lite åt julkrubban 😅 Den kommer nog avtäckas till 1:a advent  🕯 

Kom hem vid tio och gick ut med hundarna. Nu har jag gått ner i varv och ser fram emot en god natt och en spännande morgondag 💞 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0