Då va de lödda

Idag har jag varit på konsert där mina barnbarn deltagit. På ett sätt är det trist, men på ett annat sätt så bra, att de i början av konserten säger att vi gärna få fota, men inte publicera på sociala medier. Det är viktigt att respektera detta då anledningarna kan vara flera. Det kan vara så enkelt att en del föräldrar inte vill att barnen ska florera på sociala medier, men det kan oxå vara värre än så - barn som lever gömda undan dödshot eller hot om kidnappning. Det få tänker på är att dessa barn inte kan delta i konserter, på skolfoton, luciatåg och annat då risken finns att vuxna ändå publicerar bilder på andras barn och på det sättet exponerar en familj för risk. Jag fotade och filmade förstås massor, men jag kommer inte publicera en enda bild. 

Istället publicerar jag en bild på kvällens rensbord och den andra 2/3-delen av gårdagens svamp 🍄 

(null)

(null)

(null)

Efter ljuv musik 🎶 och ett kantarelldoftande kök tänker jag njuta en stund i en varm badtunna. Efter svampplockningens hetta upptäcker man (jag) en massa underliga småmuskler att få träningsvärk i 😂

Lycka i en korg
Gula, bruna, aningen grå
Trattkantareller 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0