En riktig mysdag

I tillståndet 

mellan sömnen och vaken

vill jag stanna


Vaknade efter 11 timmars sömn igen och börjar känna mig mänsklig 😃 Jag ska inte alls  skylla på något annat än att jag inte ser till att sova som jag ska. Har en enastående förmåga att slukas upp av det jag har för händer.  Jobbar jag så jobbar jag, knypplar jag så knypplar jag, plockar jag svamp så plockar jag svamp… osv‼️

(null)
Vår kurs nämdes i boken. Ville bara skriva det✍️ 

Idag läste jag ut boken som min knyppelelev skrivit om flyktingen Ali från Afghanistan. Jag skulle önska att alla kunde läsa den. Den är så välskriven, ett nedslag i vårt land idag. Skrev ett långt blogginlägg om samhällets orättvisor men det får ligga kvar opublicerat och mogna ett tag. Livet är inte rättvist och Sverige är inte en rättstat. Önskar att mycket mer var som en bok, som har en början och ett slut… 📕

(null)

På eftermiddagen hade vi middagsbesök av grannarna. En jättemysig kväll i paviljongen med gasolvärmaren på. Makens special - Grillad lax i tidningspapper och folie, min potatismos och chokladpudding till efterrätt.

(null)

(null)

När de gått hem kröp vi ner i baljan. Två timmar senare kravlade vi oss upp. Nu har vovvarna varit ute och maken drar timmerstockar 🪵 Även morgondagen är en ledig dag … 

💞🙏💞






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0