Haiku

Som ni säkert sett har jag skrivit haiku i högerkanten mellan varven. Det är ett litet tag sen nu men jag tänker ändå haiku i vardagen. Googla haiku om du är nyfiken. Det är lite allt möjligt i ett - dikt, meditation, Carpe diem, mindfulness 😃 

Imorse när jag gick morgonpromenaden lyfte ormvråken från sin stolpe ute på gärdet. Den jagar på morgnarna och det är så fint att se den. 

I morgondis 
lyfter ormvråken
ljudlöst

I september nån gång anmälde jag mig till en kurs i haiku på Sensus som började 1 oktober och det är lite som Joint Academys ryggskola… bra vanor att komma in i ❤️

(null)

(null)

Arbetsdagen bjöd på morgonbön i St Ragnhild, tre timmars arbetslagsmöte, mässa, snabblunch och en kaosigt klientbesök  då skrivaren inte funkade. Det redde upp sig genom att jag skrev ut på annan skrivare men det blev mycket trappspring. 

(null)

Fortsatte jobba från rummet och kom från jobbet vid halv sex 🕠 

Gick vovvenad när jag kom hem, lagade kållåda till middag, maken kom hem vid åtta och då åt vi tillsammans… och jag har inte plockat fram knypplingen i förhoppningen att jag somnar direkt efter "över Atlanten"

❤️ Goodnight folks ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0