Långdag

Jag gick upp med maken imorse, dvs kvart i fem. Att vara på jobbet kl 8 är väl inget större problem, men helt plötsligt kändes det som att jag behövde vakna till ordentligt inför det externa mötet kl 8.00. Att möta samarbetspartners vid den tiden kräver lite mer än att släntra in på jobbet och slå på datorn… Jag fick min belöning när jag gick ut och satte på motorvärmaren halv sex - stjärnklart och kall krispig luft… 🕠 Lite skillnad mot att gå ut i grådasket runt sju ☁️ 

(null)
På väg…

Kvart över sju var jag på jobbet och kvart i åtta mötte jag upp en kollega, så vandrade vi iväg till pingstkyrkan på möte. Det blev ett bra möte med dem och länstidningen om ett julevenemang som Södertälje-borna känner till som LT-klappen. Det ska bli kul att vara med om.

(null)
Uppe med tuppen 🐓 Ansgar i förgrunden 😇

20 i 10 hade jag morgonbön på Gåvorna och mellan 10-12 mottagning med lite efterarbete. Snabblunch och besök kl 13 och 14.30. Spontanbesök om världsböndagen därefter så  klockan hann bli halv fem innan jag kom upp på rummet och kunde avrunda dagen. 

Knyppelpinnarna startar en kurs på Medborgarskolan i Sthlm imorgon så på hemvägen fick jag ringa ett par samtal kring det…

(null)

Sprang ut en kortis med hundarna i skogen och hann bara hem så kom grannen över med trattisar 😋 Gjorde kållåda till middag och efter middagen blev det renseri.

(null)

(null)
Nu ligger de på tork på myggnätet 🦟 

Somnade vid "Vem tror du att du är", men har nu gått sista kissenaden.

💤 





Kommentarer
Postat av: Linda

Hej.
Jag undrar om du har kvar Pippimönstret?
Min svärmor letar efter detta men finns inte någonstans.
Med vänlig hälsning,
Linda Segersten

Svar: Nej, det är utgånget. Vill hon ha en kopia på kopian kan jag ev. fixa 😃
Guggelutt

2021-10-14 @ 19:27:58
Postat av: Linda Segersten

Åh det vore jätte snällt! Skulle vara roligt att överraska henne med det. 😊

Med vänlig hälsning,
Linda

Svar: Jag ska titta i mina gömmor. Vad har du för postadress 😃
Guggelutt

2021-10-14 @ 21:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0