Lördag med dop

Maken har beredskap, fick larm imorse och var tvungen att åka till jobbet. Jag fick bråttom att packa, fixa och rasta hundar, men jag hann. Vid 12 hämtade jag upp maken och lämnade djuren i husbilen som står på hans jobb, sen for vi tillsammans upp till Huddinge kyrka..

(null)

Det var gott att återse min gamla arbetsplats, arbetskamrater och släkt på makens sida. Vi umgicks mycket förr när barnen var små och vi hade huset på Åland tillsammans 🇦🇽 Det var makens brors sonson som döptes och jag vet inte hur många år sen det var jag träffade min fd svägerska men det var fantastiskt roligt! Vi ska försöka ta husbilen till henne och hennes man i januari ❤️

Det blev en fint och familjärt dop.

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter dop och fika fick jag åka en sväng med vår cab som sonen just nu mekar lite med. Även detta var ett kärt återseende 🚗 Längtar till varmare väder 🏝 

(null)

Vi åkte tillbaka till makens jobb där vi sover i husbilen inatt. Vi har ätit middag på Järna Kök&Bar …

(null)

..,och jag har letat garner till en tröja jag vill sticka 🧶 

(null)
Kan mörk burgunder passa mig? Eller mörkgrönt? Vill inte ha grått eller blått. Funderade på svart… men det blir så … svart 😳

(null)
Grönt tycker Ragnar, svart tycker Rambo. Tur att man har bra smakråd 🦜🐕‍🦺

Nu har vi gått sista kissenaden. Maken sover och jag lyssnar på alla spännande ljud: tågen som far förbi, en och annan bil samt värmeverkspannornas suckande 😃 Små vardagsäventyr 🥰

🕯 Godnatt världen 💨






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0