Det är svampens fel 😍

Men det har varit två bra dagar, även om jag varit rätt trött. Jag satt uppe sent på kvällarna i början på veckan och knypplade svamp och rensade svamp så allt är svampens fel ❤️ 

(null)

Men om inte svampen funnits hade hösten varit bra trist!

Igår var jag i Hovsjö hela dagen. Administrerade på fm och gudstjänst med samtal på em. På kvällen lagade jag Wallenbergare med potatis och svampsås på trumpetsvamp som plockades i tisdags. Sååå gott 😋

(null)

Idag har jag jobbat hemifrån. På lunchpromenaden med hundarna vek jag av från stigen och hittade några fina trattis-ställen. Så här års har jag nästan alltid en påse i fickan omutifallatt och idag gav det utdelning. Tog ut några kännetecken så jag hittar tillbaka för det lär komma mera. De fick ligga på bordet så jag kunde se dem hela tiden till arbetsdagen var slut, då rensade jag dem. 1/3 åkte i stekpannan och resten samsas med trumpetsvampen som torkat ihop ordentligt.

(null)

(null)

(null)

Stekta trattkantareller, räkor och ost till middag. Sämre kan man ha det en fredagkväll.

🍄 Godnatt 🦐 världen 🧀 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0