Fantastiska torsdag

Jag näns säga att torsdagarna i Hovsjö är nåt jag längtar till.

(null)

(null)

Jag brukar komma dit först och det är så härligt att få tända upp i kyrkorummet och sitta där en liten stund som början på arbetsdagen. Idag kom dessutom en dam och ville komma in och tända ett ljus 🕯 Det händer ibland och det går självklart alldeles utmärkt ❤️ 

På förmiddagen var jag med på äldreboendet på en liten, men naggande god gudstjänst. Hissen var trasig så endast ett par boende kunde komma, men det blev ett fantastiskt djup i vår lilla sammankomst. Vår präst är verkligen duktig! Sen gick vi ut och åt, hela Hovsjöarbetslaget, vilket blev var jättetrevligt ❤️

(null)
De lagar verkligen god mat på krogen i Hovsjö. Kebabtallriken var toppen 😋 

Torsdagsgudstjänsten med efterföljande fika var lika bra som vanligt och innan jag åkte hem fick jag ett glädjande besked på ett ärende jag fick på mottagningen igår. Så skönt!

Ikväll blev det blomkålsstuvning och fläsk till middag och maken har skrivit på ett avtal om fiber. För några år sen räckte inte 20.000kr men nu har väl allt grävande osv betalat sig för det kommer vi inte i närheten av nu…? Själv skissade och påbörjade jag det där nya svampbokmärket som dök upp i huvudet häromkvällen… Tyvärr har jag inga bruna pärlor till fjällskivlingshatten, men jag har läst på lite och de kan vara grå oxå. Det blir kanske inte lika snyggt, men jag experimenterar på. Det är jättekul 😃

(null)

Nu har hundarna och jag kissat klart för ikväll. Maken drar timmerstockar. Tre lediga dagar har vi framför oss - maken och jag, hundar och fågel 😃

❤️ Godnatt världen ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0