Kreativ söndag

Hade tänkt åka på gudstjänst idag men prioriterade att stanna hemma. Jag kommer vara borta en del på helgerna framöver och maken och jag behövde prata. Mellan varven tillät jag dock min kreativa ådra att go lite bananas. 

Frysen har blivit rätt så full under sommaren så viss rensning pågår. Jag tog fram en påse rabarber från i försomras och två påsar á 3 dl granskott sen förra året. Det blev rabarberkräm till lunch och några småburkar granskottsirap 🌲 

(null)

(null)

(null)
Att göra sirap på tex granskott är underskattat! Lätt att göra och gott till allt från kött till pannkakor för att inte tala om ostbrickan 🧀 

(null)
Nykokt rabarberkräm är svårslaget.

Jag har ägnat lite tid till att leta uppgifter på 1840-talskläder åt en vän vilket har varit väldigt roligt. Nu nämnde en annan vän knypplade svampar och först tänkte jag att det går väl inte. Så kom jag på att jag knypplat både lök, banan, äpple och persilja så varför inte svamp? Jag började i det lilla formatet och skissade på ett bokmärke. Knypplade lite olika bokmärken tidigare i år och använde samma grundmönster igen.

(null)

(null)
Jag ritade upp två svampar men knypplar tre 🍄

Det blir inte riktigt som tänkt, men det syns väl att det är svampar? En flugsvamp, en Karl Johan och en blodriska var det tänkt. Jag valde bort pärlorna jag först tänkt i flugsvampen eftersom bokmärket ska ligga i min senast inköpta bok, en  en lättsam bok om svamp som en kompis skrivit 🍄 

(null)

Nej, det är beyond bedtime mina vänner. En ny arbetsvecka börjar strax.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0