Måndag igen

Idag har jag jobbat hemifrån. Även om måste gå ut längre med hundarna, kanske pratar nåt privatsamtal och så, så tycker jag hemma-arbetandet är effektivare. Kanske för att man inte är styrd av tider på samma sätt? Jag har en del att skriva framöver så jag ska se om jag kan jobba hemifrån på fredag oxå. Förböner, andakter och en predikan ligger i pipeline.

(null)
Vår änglatrumpet blommar för andra gången i år. Igårkväll efter mörkrets inbrott slog 7 stora klockor ut och ikväll när det blev mörkt slog två till ut. Jättemärkligt med både tidpunkt på dygnet och synkningen, tyckte vi.

Till middag gjorde jag ett rest-experiment. Igår gjorde jag lax i ugn och potatismos på potatis maken fått från en arbetskompis. Det som blev över la jag idag som ett pajskal i en smord form. Sen hällde en burk majs över samt stekt tacokryddad köttfärs toppat med riven ost 🧀 Det fick stå i ugnen tills osten fått färg. Riktigt gott faktiskt. Rester är kul 🤩 

Ikväll blev svamp-bokmärket klart 🍄 Inte det vackraste jag gjort, men det var roligt att göra och har utvecklingspotential 😆

(null)

(null)

Kanske kommer jag behöva flera bokmärken att markera favoritdikterna med 📖  Ett utmärkt tillfälle att utveckla mönstret 🍄

🍄 Godnatt världen 📍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0