These little magic things


Det blev en lång och på många sätt härlig dag.  Fixade på rummet en stund när jag kom till jobbet. Ringde sen lön och vi insåg att jag kunde springa ner på stört och få iordning min lönerapporteringsapp, annars skulle jag få vänta typ två veckor till. Vi var effektiva, jag har haft appen på förra jobbet men inte med alla funktionerna, så vi var klara på 11 minuter vilket gjorde att jag kunde möta min klient i tid. 

Efter klientmötet åkte jag till Hovsjö, skrev förbön och ringde samtal, sen pratade jag lite med vaktis innan prästen kom och vi åt lunch tillsammans. Kl 14.00 hade vi vardagsgudstjänst och kyrkkaffet tog vi utomhus ☕️ Alltså, dessa vardagsgudstjänster i Hovsjö är något att längta till ❤️‍🔥

(null)

Vaktis ville skura golven och skickade iväg mig när vi fått in allt i diskmaskinen strax före fyra och… jag hade sett på Facebook att min barndomskompis badat i en sjö igår vilket jag kommenterat. Hennes svar fick mig att tro att hon var sugen… och det var hon. Jag hämtade hundarna och två klientsamtal senare landade vi vid Tullgarns kallvattenkälla ❣️

Ett ord: Magic 💥

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Tullgarns kallvattenkälla‼️ Så tydligt det blev hur rent vatten, på riktigt, smakar 😋💦

(null)
Vi mötte så spännande människor vid  sjön. Först en kvinna med hunden "Sigge". Därefter mannen med oket som fyllde två blå Ikeakassar fyllda med tomma petflaskor med vatten. Sen försvann han 🤔 Ett par med en schäfer kom och de slängde pinnar i vattnet vilket Rambo fann mycket spännande.

(null)
När de gått och vi väntade ut mannen med  oket fick Rambo jaga lite pinnar i vattnet. Dessutom hade en man gått ut i vattnet och med armarna paddlade ut på en surfbräda. När mannen med oket gått med sina fyllda flaskor och surfmannen likaså  fick vi utdelningen för vårt tålamod och då passade jag och väninnan på… Ingen av oss hade baddräkt med 🩱 

(null)
När vi torkat oss kom en äldre man med kamera tillsammans med tre unga flickor och ett par som vek av stigen när mina hundar började skälla.

Jag kom hem vid nio och då prioriterade jag middag‼️Sen blev det sistanaden och tv… Har sovit en stund framför Tvn vilket ger mig minst ett gott själ att lägga mig!

💤 Sov gott 💤








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0