4 april

Imorse fick jag sällskap av råbocken vid frukost. Jag hällde ut lite extra vildfågelfrön till honom. Värt att veta är att om man har kid eller fjolårskalvar i närheten kan de bli sjuka i diarréer av för mycket vildfågelfrö. Jag brukar spilla ut lite till hararna som kommer på natten och råbocken som kommer på morgonen tar resten.

(null)

Vi gick bort till gärdet för att kolla om tranorna var där, men det var de inte idag. Gick och filosoferade över helgen. Så mycket vi hann se! Och så underligt det känns att tänka på, att ett dygn tidigare hade vi inte hunnit vare sig till slottet eller gravfältet i Strömsholm. Känslan av tid är ett ganska relativt begrepp… 

(null)
Årets första dörr-blomma 🌺 

I min avspända tillvaro upphörde tydligen minnet att fungera. Efter en kvarts bilresa på väg mot jobbet fick jag avbryta klientsamtalet jag hade i luren för att ringa till dagis och säga att jag blev sen, men de lovade vänta in oss innan de gick morgonpromenaden. Fick köra hem igen för att hämta tygpåsen med knyppelgrejer till hantverksgruppen som jag ställt utanför dörren men glömt ta med. Det skulle ju regna och snöa så jag kunde inte låta den stå där i 1,5 dygn.  Återupptog klientsamtalet fram till dagislämning. Fick börja med att städa när jag kom fram till jobbet, men hann ändå gå igenom morgondagens andakt och Emmausvandringen plus lite innan mitt besök kom. Stress gör en onekligen effektiv!

(null)

På eftermiddagen hade jag bokat in friskvård - massage. Precis vad jag behövde. Fortsatte i samma stuk resten av kvällen med zonterapi och sushi hos bästisen 🍣 👣 Underbar kväll ❤️ När jag gick därifrån sjöng fåglarna en sista serenad i skymningen trots snöblandat regn, och radion spelade "Pour que tu m'aimes encore" med Celine Dion. Typisk bra kväll.

❄️ Inatt sover vi i husbilen 🚎








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0