Från mörker till ljus

Var irriterad imorse. Skrivaren på mottagningen funkade inte men tur i oturen kom inga besökare idag. Jag travade iväg och tänkte meddela att mottagningen skulle stängas, men efter att ha fått hjälp av IT skrev jag en rapport till chef och skyddsombud istället. Efter att ha sprungit sammanlagt 16 våningar häromsistens och haft värk i två dagar efter det kände jag att arbetsmiljön måste rapporteras. Gå frivilligt 16 våningar är en sak, men att ha folk på rummet och stressa 2 våningar upp och 2 våningar ner, 2 våningar upp och 2 våningar ner, med olika utskrifter är långt från optimalt. Jag hoppas det kommer en lösning snart. Nu skrev vi hursomhelst in det i protokollet för mötet imorse plus att jag skickade det som ett arbetsmiljö-ärende. Hoppas inte jag blir alldeles jätteimpopulär 😢

Efter mottagningen gick jag i lunchmässan och åt sen lunch hos indiern i gallerian. Det tenderar att bli en onsdagsvana. Här vände oxå dagen till att bli så mycket bättre.

(null)
Kyckling i sötsur sås 🌶🌶 Det blir ingen repris dock 

När mitt em-besök kom sa hen "fånga" och slängde över en liten påse till mig. Jag blev jätteglad! Ett gäng blåhåriga diakonänglar gjorda av pärlor 😇 Helt sjukt söta 🤩

(null)

Fortsatte sen på hembesök och även det blev väldigt bra.

(null)
Vad har diakonen i väskan???

Till sist, efter arbetsdagens slut, hämtade jag upp bästa kollegan för att njuta grodornas vår-knorr i Ormkärr 💓

(null)

(null)

(null)

(null)

Känns så skönt att en riktig piss-morgon kan utvecklas till en så himla bra dag.

Nu har hundarna fått mat och Bamse är avduschad. Han passade på att gräva ner sig i dyn och såg ut som en panda när vi skulle åka hem 🐼 Nåväl, även jag är lerig efter att ha legat på knän och armbågar så jag får väl ta samma väg in i duschen, men först en kort sistanad 👣🐾🐾

🐸 Tack för idag 😇
🙏Tack för en underbar vanlig dag 🐼




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0