Kreativ söndag

Började dagen med gudstjänst i Hovsjö. Idag hade vi en präststudent hos oss som både fick predika och assistera vid nattvarden. Känns härligt att vi får vara en växtplats för både nya kollegor och "vanligt folk"… 

…för efter gudstjänsten fick vi prova på nåt nytt - kreativ bibelläsning, eller bible journaling som det ursprungligen heter. Jag har köpt in en "kreativ" bibel och min kollega hade preparerat den och några begagnade biblar med gesso. Gesso är typ som en fuktspärr så att färg inte ska gå igenom pappret utan hålla sig på den sida man målar. Efter intro gick vi loss på Matt 14:22-33 med Jesus som går på vattnet med kritor och penslar 🎨 🖌 Vi var nog flera som kände oss lite osäkra på att måla på text och i bibel. Ett tag var det knäpptyst i rummet, det blir ofta det när man skapar och mediterar 🤫

(null)

(null)
Stämplar, blå krita suddat med vatten och bläckpenna. Rita hör inte till mina starka sidor, men en gång i tiden var jag en hejare på uttrycksfulla streckgubbar 😃

(null)
Här fyllde jag i en Jesusbild med blyerts på baksidan och gnuggade in den i marginalen. Sen förstärkte jag uttrycket med lite färg 🎨 

Detta gör vi om! Om vi gör det efter en söndags- eller torsdagsgudstjänst får vi se 👀

Efter att vi plockat ihop åkte vi hem var och en till sitt. Efter lite sen lunch fastnade jag i fåtöljen och lät tankarna gå medan maken polerade och vaxade det sista på båten. Nu glänser hon 🤩 När maken åkte till jobbet vid femtiden åkte jag iväg lite tidigare till knyppelkursen. En av mina elever har knypplat jättefina smycken och dem ville jag fota och få in i nästa nr av föreningstidningen så vi hade stämt träff en stund före kursstart. Nu är smyckena fotade och jag ska försöka skriva en kort text om dem.

(null)

I övrigt blev det en härlig knyppelkväll med mina härliga elever. Det knypplas får, vitsippor, liljekonvaljer, midsommarkrans och i metall. Det ligger vår i luften och på knyppeldynorna.

Begriper inte var resten av kvällen tagit vägen. Åkte och tankade, har pratat i telefon,  tittat på bilder och rastat hundar… det får nog räcka för idag 😃

🎨 Godnatt världen 🖌

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0