På strövtåg längs Kjulaåsen

Idag gick maken på beredskap över påsk så han höll sig hemmavid och polerade båten. Själv tog jag hundarna och gick på strövtåg längs Kjulaåsen. Det blev en hur bra dag som helst 🌸

  (null)

(null)

(null)
Mosippor

(null)
Jäders kyrka, 1600-tal. Räknas som ett av landets främsta byggnadsverk från renässansen. Axel Oxenstierna ligger begravd i kyrkan. 

(null)

(null)
Bildstenar i kyrkobyggnaden

(null)
Runstenarna var "påklädda" och kunde inte ses 😫

(null)
Kjula kyrka swishade jag bara förbi

(null)
Sorgmantel

(null)

(null)

(null)

(null)
Kungshållets gravfält med Södermanlands största runsten = 3,3 m

(null)
Bältdjuret i Kjula

Kom hem vid halv fem och gav hundarna mat, diskade och gick vovvenad. Jag fick sällskap av grannen, det var evigheter sen vi sågs, desto härligare att ses nu. Maken och jag möttes upp på hans jobb och gick upp till Järna centrum och åt middag.

(null)

Nu har jag vilat en liten stund och åkt till jobbet.
⛪️  Påsknatten är här 🕯 

(null)
Tveta kyrka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0