Mot Trollhättan

När jag publicerat bloggen igår tog jag kvällsnaden med hundarna och fick en sån där sällsam upplevelse man kan få ibland. Trots att solen gått ner ordentligt och det blivit på gränsen till riktigt mörkt drillade en koltrast i grannens björk. Jag stod och tittade en stund och upptäckte att det cirkulerade flera fladdermöss kring den🦇 När vi var på Lesbos för 8 år sen satt jag på en mur i Molivos och tittade på när både svalor och fladdermöss flög tillsammans över havet i skymningen. Jag blev så tagen av synen igårkväll, att jag inte tänkte på att berätta det för grannen och ornitologen som stannade till med sin bil och hälsade på mig och galenpannorna, inte förrän hon kört iväg igen 🐺🐺 Det kan inte vara alltför vanligt att fladdermöss flyger med fåglar, eller? Svalor och fladdermöss jagar iof insekter på ungefär samma sätt så det kan ju varit slumpen som gjorde att det såg ut som de flög i flock i Molivos, och koltrasten ikväll kanske bara glömde bort att det var läggdax medan fladdermössen flög på samma ställe. Lika märkliga som häftiga syner har det varit iallafall.

Jag började denna dag med att jobba några timmar, packa klart och släpa ut sopbingen innan jag åkte och lämnade hundarna på dagis och parkerade hos en kollega. Därifrån blev vi hämtade av min make och skjutsade till Södertälje Syd. Vi mötte upp ytterligare sex arbetskamrater och tog tåget till Trollhättan 🧌 Vi kom fram efter lite förseningar.

(null)

Hungriga som vargar gick vi på jakt efter att ha släppt väskorna på rummet 🐺 

(null)

Det blev indiskt ikväll 🥘 

(null)
Chicken Korma

Kroppen är duschad och sängen är skön!

🍃🌸🍃 Godnatt världen 🍃🌸🍃




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0