En halv dag på sjön

Ännu en fin dag i Herrestaviken, eller Gunnviksviken, vi vet inte vad den heter men vi har alltid kallat den Herrestaviken.

Vi har badat mycket och jag har knypplat och nåltovat.

(null)
Det blev mer än en simtur idag. 21-gradigt spegelblankt vatten 💦 

(null)
Knypplade klart svärdskidan och pilen…

(null)
… tog loss jägaren och nåltovade till bakgrunden lite plattare. Igår klippte jag ut en fyrkant ur Ragnars fleecefilt som vi täcker honom med på natten, på den fyrkanten tovade jag fast ullen så det blev en stadigare bakgrund.

(null)
Började med att dra genom trådar på baksidan, det tog sin tid och jag blev inte klar.

(null)

Framåt fyra åkte vi hemåt eftersom regn och åska utlovats. Vi åt tacorester vid bryggan, diskade sen medan vi tömde färskvattentanken innan vi åkte hem. 

Nu snurrar första tvätten medan vi tittar på Morden i Midsomer och jag stickar fot 🧶 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0