Första måndan post sem.

Kl 7.12 satt jag klar med min kaffekopp och summerade:
✅ Hundar, fågel och fiskar har fått frukost, mamman oxå 
✅ Matlådan är fixad liksom hundarnas dagislunch 
✅ Almanackan kollad liksom arbetsmailen/mobilen 
✅ Sängarna bäddade 
✅ Check på "skjorta", "krage" och emblem
✅ Nycklar‼️
✅ … och ja just det, mascaran!
✅ jobbväskan packad
Då var det bara att gå ut med hundarna och åka iväg 🚙 

Kärrhöken 

lyfter från sin utkik

i solbelyst tall


Det blev en lugn dag. Hann svara på de Mail jag inte kunde svara på hemifrån innan jag hade mottagning. Satt och väntade på besök i församlingens väntrum och jobbade lite på mobilen eftersom datorn hakat upp sig, samt läste lite ingen bok om diakoni. Ingen kom och bara  ett telefonsamtal. Fick hjälp att fixa statistikappen och installera om skrivarinställningen innan lunch. Efter lunch jobbade jag uteslutande med ikonmålarkurserna och min del av programbladet. Åkte från jobbet vid tre, hämtade hundar, tog ett arbetsamtal på mobilen och jobbade en liten stund hemifrån.

(null)
Köpte henne i Spikens fiskehamn nära Läckö slott 💜

Satte mig att knyppla till maken kom hem, då fick han laga maten medan jag tog vovvenad.

Hann diska lagom till CSI och fortsatte knypplandet. Det är det rosa fåret från teknikkursen i somras och jag vill jobba på att få några tomma dynor. Alltså ingår det i projekt "BLI KLAR NÅNGÅNG". 

(null)

Jag är helt slut! Ska ta ut hundarna och gå och duscha. Det kostar att ligga på topp!

📍Godnatt världen📍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0