…så blev det onsdag

Ekorr’n försvinner 
ljudlöst, med munnen full 
av hasselnötter
 
Höll på att glömma personalmötet imorse trots att det står i almanackan och kollegan påminde… semestern har inte riktigt släppt taget ännu. Ägnade en del av förmiddagen och mottagningstiden åt att försöka komma i kontakt med kommunpolisen med anledning av Paludans kommande besök i Hovsjö. Lyckades tillslut och har nu kontaktuppgifter med dem direkt vilket är skönt. Dock kom vi överens om att vi skulle ge det Paludan bäst behöver, dvs total ignorans.

(null)
Satt i väntrummet och tog emot även idag. Flera sa att jag passade in i inredningen 😄

Efter mottagningen gick jag över till kyrkan för att lösa av vaktmästaren så hen fick lunch. En trivsam uppgift 💚

(null)
Det finns en spegel i vaktmästarbåset som är riktad mot ytterdörren bakom. Mycket praktiskt!  Trixar man lite med en lång arm och mobil kan man ha det så här kul 😄

Åt lunch på balkongen vid kanalen i lugn och ro och fortsatte sen till gårdscafét vi har på onsdagar under sommaren.

(null)
Nå, man ser inte Södertälje kanal för balkongräcket är i vägen, men den finns där!

Caféet var välbesökt. Jag bytte arbetsuppgift med vaktis en stund och tog hand om kyrkan så hen fick ta min roll på gårdscaféet. Vi träffar ju ofta samma människor men i olika situationer.

(null)

Efter jobbet åkte jag och hämtade hundarna på dagis, mötte upp maken vid Nykvarnsavfarten och bytte bil med honom. Han åkte hem med hundarna och jag åkte till bästa kollegan för en supermysig eftermiddag på stranden med sol, bad och en fräsch sallad kollegan hackat ihopa 🥗 

(null)

(null)

När jag kom hem började maken och jag slita i torktumlare och tvättmaskin. Torktumlaren fick vi ut men tvättmaskinen måste vi skruva bort toastolen och låna pirra för att få ut 🚽 Imorgon kommer nya tvättmaskinen 🙌🙌🙌

Nu ska hundarna ut på kissenad så mamman kommer i säng 💤 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0