Variation i vardagslivet

Jag tyckte inte att jag behövde åka så tidigt imorse, bestämde mig för att ta lite tid ur timbanken. Har sovit lite dåligt efter semestern och känner mig trött. Man måste ge sig tid att komma upp i arbetskondition har jag lärt mig. Att åka och bada efter jobbet igår var bra på många sätt, framförallt återtog jag insikten att livet inte bara är jobb och åtaganden, utan livet kan levas oxå. På kvällspromenaden igår hade det hunnit bli ganska mörkt och jag befann mig plötsligt i den surrealistiska upplevelsen att marken rörde sig. Det var grodor som var på vandring 🐸 Jag stannade upp och njöt i den trolska stämningen. Livet ska levas 💝

 I kvällens mörker
rör sig skuggor på marken 
Grodor på vandring 
 

(null)

(null)

Dock vaknade jag ganska tidigt ändå och ägnade ett par timmar till föreningsarbete och en långpromenad med hundarna för att få lite tid för reflektion. Tyvärr är det så att föreningen krymper och medlemmarna blir äldre. Vi är få som aktivt jobbar med föreningsarbetet och det är inte heller så många som orkar komma på våra träffar. Nu byter vi lokal i höst och det känns som det kan gå i två riktningar. Antingen blommar föreningen upp… eller så gör den inte det 🍂 

Precis när jag skulle åka kom en lastbil med vår nya tvättmaskin så jag blev sen i starten, dessutom fick jag ta makens bil då min ena broms ligger på. Alltid är det nåt 🤗

Åkte förbi chopchop och köpte lunch + middag. Ett par besök och vardagsgudstjänst dominerade arbetsdagen.

(null)
Blåbärspaj till kyrkkaffet 🫐 En församlingsbo kom med blåbären, prästen bakade och vaktmästaren dekorerade 🫐 Samarbete på bästa nivån 🫐 

(null)
Gott var det och allt åts upp 🫐

Efter sista samtalet värmde jag yakinikun och åkte iväg till jaktskyttebanan. Innan sommaruppehållet sköt jag extreeemt dåligt i lerduveskyttet, 1/12 och 0/12. Så illa sköt jag inte ens första gången. Jag tog upp det lite idag och träffade 4/12 och 4/12. Inte toppenbra alls, men inte bara missar iallafall. Jag tror jag fokuserar för mycket på kornet istället för på duvan 🤔 

(null)

På viltmålet sköt jag bort mig fullständigt i första serien. Hade glömt allt och hade bara tre knappt godkända träffar av tio. Så kom min lärare och frågade om jag siktade på ögat och jag började skratta. "Nä jag sköt på älgen" svarade jag. Han tittade konstigt på mig för vi sköt vildsvin idag. Sen fattade han, jag siktade på halsen vilken man gör på den springande älgen. På ett springande vildsvin siktar man på ögat 👀 De två följande serierna gick bättre och av de 20 följande skotten kom bara två utanför målområdet med någon mm, medan sju hamnade i de inre cirklarna 🎯 Nå, det är bara att fortsätta öva. 

Jag blev förvånad när jag satte mig i bilen och såg att klockan var kvart i nio. Det blev tre timmar på skyttebanan… jag trodde jag skulle vara klar på nån dryg timma idag 🫣 Men det blev en trevlig kväll med trevliga typer. Både erfarna jägare och nybörjare som börjar jägarkursen nästa vecka.

När jag kom hem hade maken installerat tvättmaskinen och vattnat överallt utomhus. Jag kände hur mina händer luktade krut så jag gick och tvättade mig för att få en kram, men tydligen luktar hela jag krut. Nu har vovvarna och jag tagit kvällspromenaden och jag har varvat ner. Dax att duscha av mig resten av krutet, stänga nödvändiga fönster och dörrar och krypa ner mellan lakanen 🛏 

💥 Godnatt världen 🔫 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0