I rampljuset

Innan vi åkte till Thailand fick jag några frågor om jag kunde ställa upp på olika intervjuer. Då tyckte jag det var kul att få berätta, roligt att det jag och vi gör blir uppmärksammat, men nu när jag ser resultaten vill jag bara smyga ut i kulisserna igen. Vad hade jag i rampljuset att göra? Det är verkligen inte min grej. LT-klappen är vad den är. Jag skulle önska mig en annan typ av samarbete med både Pingstkyrkan och kollegor, men det är ändå bättre i år mot förra året. En annan intervju jag ställde upp på hade jag tydligen missuppfattat. Där gick min chef in i min frånvaro och styrde upp det till en bra annons/artikel. Jag ville bjuda in till kyrkans verksamheter men fokus skulle mer ligga på det kristna budskapet och målgrupp. I mina citat står "väldigt förknippad" och "viktigt tomrum". Så skulle jag aldrig uttrycka mig i skrift. En viktig lärdom för mig hur jag utrycker mig i tal, men bekräftar oxå för mig att jag ska inte prata, det är verkligen inte mitt skrå! Stiftstidningen låg i lådan när vi kom hem och den intervjun blev väl inte bättre den. Försöker tänka att det är en mix av vad jag säger och vill förmedla med det skribenten hör och vill ha. 
 
 
Just nu längtar jag bara till mellandagarna och att allt detta ska vara över!
 
Hursomhelst gick jag upp med maken klockan fem 🕔 Han är så mycket bättre nu och vi åt frukost tillsammans. Sen åkte han till jobbet och jag satte mig att jobba. Eftersom jag gick upp tidigt tog jag lunch tidigt. Jag åkte och köpte mig ett par nu vinterskor eftersom de skor jag använt spruckit. Jag avskyr verkligen att köpa kläder men jag fick bra hjälp av en ung kille som nog visste vad han pratade om. Kom därifrån med ett par dyra Ecco goretex två nummer för stora. Tydligen behövs luft vid tårna för att kunna hålla värmen OCH få plats med raggsockor 🧦 Förutom den utflykten och tre vovvenader jobbade jag i stort sett nonstop 06.15-17.00.
 
Maken blir kvar på jobbet. Jag sitter bara och gäspar 🥱 Lika bra att försöka komma i säng....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0