Julafton


(null)
Här sover vi så gott. Järna panncentralscamping

Jag Vaknade efter alltför få sköna timmar i husbilen 🚎  Kom till Hovsjö kyrka vid 9 och klockan 10 hade vi en fin mässa vid krubban. Fler än jag trott kom och mina kollegor levererade, fin predikan och juligt fikabröd 💚

(null)

(null)
Jesus är född och ligger lindad i krubban

(null)     

Vid 12 åkte jag hem. Maken hade åkt en sväng till sin mamma men fick larm och fick åka tillbaka till jobbet. Jag skrev nyårskrönika, pratade med mina barn på Messenger …

(null)

… och vid halv fyra åkte jag via McDonalds, köpte middag och åkte tillbaka till husbilen på makens jobb. Vi firar ju inte traditionell jul längre, utan tar det som det kommer. Tanken var väl kanske inte att vi skulle sitta i husbilen på maken jobb och äta hamburgare, men nu blev det så och ingen skada skedd 😄

(null)

Efter maten la vi oss i våra sängar, lyssnade på konstig dansbandsmusik maken fått på en USB-sticka, pratade semesterminnen och jag läste lite gamla husbils-bloggar för honom 🚎 Vid de tillfällen han fått gå in och jobba har jag haft tid att tänka. Som på varför jag fick tunghäfta när jag skulle hälsa församlingen välkommen till mässan imorse och bara kunde  mumla "godmorgon, god jul och välkommen till gudstjänst (vilket inte ens var rätt)" samt varför jag är så arg på vissa sjuka människor men inte andra. Det har nog mer med förhållningssättet att göra kom jag fram till. Att gå och jobba med feber och vifta bort ansvaret, eller fnissande betätta att man haft kräksjukan men struntar i de 48 timmarnas karens som om det vore lustigt… DET går jag igång på. Tunghäftan är ju mitt eviga problem som jag konstant jobbar med. Ibland går det bra men inte idag. 
Jag slumrade till när maken tog kvällspromenaden med hundarna och fick brått iväg, vilket resulterade i att jag var på plats en kvart för tidigt. Midnattsmässan i Tveta blev stämningsfull 🕯️

(null)

(null)

(null)

Kom tillbaka till makens jobb 01.30.

🕯️ Kristus är född 🕯️ Over and out 🕯️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0