Näst sista torsdan i år

Satt och kisade ut genom fönstret på morgonen. Nattsvart när klockan var 07.30. Gryningen inföll 07.53. Årets kortaste dag var igår och den längsta natten dessförinnan. Nu i början handlar det om sekunder som dagarna blir längre, och det känns så bra att det äntligen går åt rätt håll, även om det inte kommer märkas än på länge.

Jobbet idag i stort har bestått i mässa på äldreboende…

(null)

… och vardagsgudstjänst i Hovsjö.

(null)
Vi väntar på Jesusbarnet 

(null)

Efter mässan på äldreboendet hade jag fått ett meddelande från Länstidningen att de önskade ett tack för insamlade medel till LTs läsare från oss och Pingstkyrkan, så jag mötte upp dem i St Ragnhilds kyrka kl 16.00. Jag och pingstpastorn gjorde en liten inspelning.

(null)

Sen åkte jag via dagis och McDonalds raka vägen hem. Fick i mig några nuggets, men var ff mätt efter den goda skinkmackan på kyrkkaffet. Har bara legat under en filt vid Tvn och tänker gå en sväng med hundarna strax. Trots att jag kämpar mot sömnen vill jag gärna se Södertäljepolisen…






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0