Andra onsdan i december

Tinade upp under natten, men drömde mardrömmar. Rambo försvann under en eftermiddagspromenad och vi hittade honom inte. När kvällen kom skulle vi hämta pannlampor och fortsätta leta, men vi blev avrådda då det fanns både varg och lo i området och "han var förmodligen redan borta". Vi vaknade av ett brak i husbilstaket runt fyra imorse. Vattenblandad is hade lossnat från expansionskärlet vilket landade på vårt tak, men Rambo låg och sov tryggt i värmen under makens filt 💝 Det är andra gången jag drömmer att Rambo försvinner och varg är inblandad.

(null)

Arbetsdagen började med möte i pingstkyrkan, fortsatte med mottagning och lunch med en härlig kollega.

(null)

Efter lunch hämtade jag en ikon i Hovsjö och åkte på hemvälsignelse med en annan härlig kollega. För 18 år sen blev jag inbjuden på house warming party i Quezon city, Filippinerna. Där användes vigvatten och grejer, men idag använde vi textläsning och bön. Det kändes jättefint. Om jag flyttar en gång till ska jag absolut använda mig av möjligheten till hemvälsignelse.

Det blev ett par telefonsamtal innan jag kom iväg hem. Fick en varning om köer på E20 men jag var inte ensam om att åka bakvägar så det tog tid det oxå. Tog en hamburgare i drivethrough då klockan började bli mycket och maken är på julbord med sina kollegor 🍔

(null)
Torget i Södertälje imorse

Träffade en av mina favoritkatter på em och har fått en allergisk reaktion. Jag kallar det vaccination, men hoppas att mina ögon läkt imorgon. Nu har jag sovit en stund vid Tvn och en spännande torsdag väntar… 

🌍 Godnatt världen 🌏


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0