Åttatusenkronorsflinet

Inspirationen 

är lika med noll ikväll

Ändå… en haiku 😝


I förmiddags tog jag kompledigt… eller "uttag ur timbanken" som det heter på mitt jobb och förmodligen det vi mer och mer kommer att övergå till. Egentligen skulle jag först åkt till vc för provtagning men i efterhand är jag nöjd med att jag valde sovmorgon 😴 

Strax efter tio var jag hos tandläkaren och fick på kronan efter lite tryck, bök och stök. Drygt 8000kr (innan rabatten) och en krona senare fick jag boka en ny tid till nästa besök. Tanden som pajade igår tack vare lakritskolan gav mig valmöjlighet… lappa och laga en gång till eller en krona, för det är inte första gången den lagas… jag lutar åt ännu en dyr krona 🦷 eller att bara skita i det… valet står nu mellan pengar och hur gammal jag tänker bli 🤔 Om jag tänker leva i åtta år till blir det 1000 kr om året… mindre än 100kr i månaden.

(null)
Att det inte syns är ett gott betyg 🦷

Efter tandläkarbesöket stannade jag till vid Matarket och köpte blomkål, broccoli, bananer och champinjoner innan jag åkte vidare till VC. Sköterskan stirrade på mitt finger🖕 och föreslog vårtor vilket jag inte godtog, varpå hon bokade in mig till ett läkarbesök, en ledig tid strax efter. Han tittade och tittade på min almanacka som har mina tre grabbar på omslagsbilden… 

(null)

… tills jag föreslog 1. ganglion eftersom jag har det på handleden på samma extremitet, 2. reumatism vilket går i släkten. Reumatism tror jag inte alls på men fine, det är en "möjlighet"…

(null)

Efter några artighetsfraser la han iallafall till sänkan på den befintliga remissen på provtagning som jag alltså inte genomförde idag. Visar den förhöjd sänka blir det vidare utredning av reumatism, annars släpper vi det.

Åkte hem och svängde ihop en fruktsallad till lunch och började sen jobba. Samtal, mail och texter till världsböndagen tog min arbetseftermiddag medan maken försökte sig på att montera en ny tv istället för den som pajade i förrgår.

(null)

Medan maken grillade fixade jag tillbehören… 

(null)

… och ikväll har vi badat tunna 💦 

🌍 Godnatt världen 🌎






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0