Det finns alltid nåt att göra

Kändes gott att vakna imorse efter 10 timmars sömn. Undrar varför det blir så där - vissa nätter funkar 6 timmar, andra kräver 10‼️ Nåväl… isen till trots är det numera hyfsat ljust även på morgnarna när man ska iväg till jobbet vilket är jätteskönt!


Dagen blir längre,

fåglarna romantiska -

Vårens symfoni


Arbetsdagen började med morgonbön och möte i Tveta.


(null)


Halv elva anlände jag Hovsjö och nåddes av meddelandet att praktikanten jag skulle träffa var sjuk. Nåja, det finns alltid nåt att göra så jag plockade ur min överfulla tygkasse och började gå igenom vad jag behöver till hantverksgruppen i Hovsjö och knyppelkursen i Strängnäs. Jag behöver ju faktiskt inte släpa allt fram och tillbaka. 

(null)

Istället för ett samtal om våld i nära relationer blev det förberedelse till andakt, kycklinghuvuden, en knypplad kyckling 🐤 … ängeln blev klar under hantverksgruppens gång 😇

(null)
Bild tagen av en av deltagarna, godkänd att publiceras.

(null)

Dagens alster hänger nu i Hovsjö kyrkas fönster nån vecka framöver…

(null)
Dax att fixa minst en ny affisch, Guggelutt!

Efter hantverksgruppen besök. Kom hem efter sex och så mycket mer blev det inte. Har gått sistanaden med hundarna och försöker hålla mig vaken till "dokumentären" om Hillsong.

🌍 Godnatt världen 🌎

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0