Årets första onsdag

Jag hade tänkt att denna hemmajobbardag skulle få innehålla en del läsning, men det blev väldigt mycket telefon istället. I snart ett halvår har jag haft en bok om våra systerkyrkor på agendan men bara hunnit ett par kapitel. Nu drar terminen igång och jag tror att jag bokstavligen ska lägga den på hyllan och ta det som en överraskning om jag får tid. Eller framåt sommaren lägga in 1-2 lästimmar de dagar jag jobbar hemifrån, inte är fullbokad och kan ha telefonen avstängd en stund.

Eftermiddagspromenaden var jättemysig. Ett mjukt snöfall gjorde världen vit.

Snön faller mjuk i

skog och mark och lättar upp

det grå och mörka 


(null)

(null)

(null)

(null)
Vi fick besök av rådjuret mitt på dan 🦌 

Fäste nästan alla trådar i tröjan igårkväll och sydde ihop under armarna ikväll. Den blev kanske lite stor, armarna blev lite för långa iallafall, men de går ju att vika upp.

(null)

Har varit extremt trött några dagar och googlade på effekter av AIP och utrensningsfasen. Jo men trötthet, huvudvärk, yrsel och humörsvängningar. Blodsockernivån sjunker och insulinet pumpas ut i mindre doser vilket orsakar ovanstående. Skönt att veta att det beror på det. Hade inga negativa effekter för tre år sen.

Nåväl. Sängtajm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0