Grå måndag

Även om jag har haft roliga arbetsuppgifter idag har dagen varit tung. Det här gråa, isiga vintervädret är vidrigt 🤮 Jag bestämde mig för att gå en lite längre morgonpromenad imorse men is-helvetet satte stopp för det. Det är inte mysigt nånstans att vanka fram, glo ner i backen och planera varenda steg på millimetern 👣 Nästan vadsomhelst förutom detta väder är bättre!

(null)

Att planera Emmausvandringen i april och vårschema i Tveta har gett lite lust tillbaka 🌷 Jag har lovat mina föräldrar att åka lite sightseeing nästa gång jag hälsar på och det har oxå varit bli kul att planera, har hittat tre slott och tre kyrkor i närheten av Trosa 🚗 Har du nåt tips så kom gärna med förslag. Långpromenader funkar inte, det behöver vara rullator-vänligt. Imorgon går jag dessutom in i en månadslång haiku-utmaning … och när den är slut tangerar vi våren, även om vintern håller i sig brukar mars ändå kunna bjuda på både sol och framförallt längre dagar 🌞 Just nu gäller det bara att fånga dagen, och vad är då bättre än haiku 🕊 

Bästa sällskapet 
på promenad och i bil -
Haiku-utmaning 👣

Under en av dagens promenader fick jag syn på gröngölingen. Alltid lika roligt när man får syn på de där fåglarna man inte ser varje dag.

Skuggan far förbi

Ett gällt skri bland granstammar

Gröngöling i flykt


Gjorde fiskgryta till middag som kommer att räcka flera dagar.  Lugn kväll vid Tvn. Femte paret sockor blev klara. Fortsätter med beställningarna 🧦

(null)

🌎 Godnatt världen 🌍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0