Klämdag

Vi gick och la oss samtidigt igår, gubben och jag. Oftast sitter jag kvar vid Tvn en stund men nu tänker jag att jag ska sova när jag är trött och kan. Maken gick upp vid fem som alla andra vardagar, men jag vaknade vid nio = 11 timmars sömn och jag tror att det är bra just nu. Om immunförsvaret nu får chansen att ge sig i kast med inflammationerna i kroppen så är jag övertygad om att jag ska sova så mycket jag kan. Hud och hår är fortfarande torra. men självsprickor och värk börjar ge med sig 😍

En heldags läsning

när det snöar och är kallt

Lyx de Megalux


När jag pallrat mig upp och gått en sväng med hundarna (-13 grader, vi pinnade på‼️) satte jag mig att googla AIP-recept. De jag har i min bok är bra men med tiden blir de lite uttjatade. Jag hittar ju på lite eget men jag tänkte att det har ju gått tre år sen jag hittade AIP, nåt har säkert hänt på receptfronten 😃 Jag hittade https://www.viaventri.se/ och kopierade fyra av deras recept till min blogg så jag lätt ska hitta dem - två fiskrecept, ett kycklingrecept samt ett nudelrecept.

(null)

Eftersom jag är kompledig idag och maken jobbar tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att börja läsa en ny bok 📖 Valet föll denna gång på "Mammorna" av Alexandra Pascalidou. Hon har intervjuat 20 mammor i förorter som klassas som särskilt utsatta områden, s.k no go-zones. Några har fått sina söner mördade, andra kämpar för ett bättre samhällsklimat "i orten". Eftersom jag har en så stark läslust just nu tillät jag mig att sitta i fåtöljen hela dagen, med undantag för vovvenader och måltider, och läsa 👓 Maken åkte upp till sonen och hjälpte honom med renoveringen av Lyan, så jag har kunnat läsa i fred hela kvällen oxå 📕 

Sistanaden bjöd på fyra minusgrader och snöoväder det kanske kommer att snöa hela natten. Förmodligen är det oplogat när jag ska iväg imorgonbitti men morgondagen får bära sina bekymmer.

📕 Over änd out 😴

(null)
Det blev baconlindade dadlar med småbladsmix och mango/avocado/gurka till lunch 

(null)
Till middag provade jag kyckling- och nudelrecepten jag hittade på förmiddagen. Spännande kryddningar med bl.a ingefära, vitlök och honung 🍯 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0