Regnig lördag

Easy going Sat’

Sovmorgon och stickningen 

har präglat min dag


Vaknade tio i nio imorse och det vet jag bestämt. Kvart i nio började nämligen ett inslag om Herrklubben. Jag skyndade upp och tittade på resten, såg sen hela på TV4 Play 👀 Efter frukost skrev jag av mig, det var skönt. Nu kan jag släppa det hela. Tack till er som hjälpt mig att sortera 🙏 


Maken kom hem på förmiddagen efter sitt nattarbete och har tagit alla vovvenader utom den sista. Jag har suttit i och stickat tills tröjan blev klar 🧶 Och den passar‼️


(null)Den skulle provas innan man stickade halslinningen. Är så nöjd med att allt mitt räknande stämde. Jag har stickat största storleken på bredden men en mindre storlek på längden 😅 Kanske är den lite lång i ärmarna men vi får se hur den passar när jag sytt ihop under ärmarna…


(null)
Mönstret är ett gammalt spetsmönster som finns på lite olika ställen i Europa. Den svenska motsvarigheten tror jag heter "Himlastegen"
Design: Tarmo Thorström 

Klockan är för mycket men jag tänker jobba hemifrån imorgon så jag behöver inte gå upp halv sex. Smittan rasar, vägarna ute hos oss är rena blankisen och jag har inga fysiska möten på plats. 

🧶 Godnatt världen 🧶


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Har sökt efter ett mönster med till en tröja med Pippi på och fick tips om att du har ett såldast, undrar om det finns möjlighet att köpa de mönstret ifrån dig?☺️

Svar:
Guggelutt

2023-02-24 @ 17:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0