Tisdag i Hovsjö

Bara för att jag slutade gårdagens blogg på det sätt jag gjorde 😅 Inget mästerverk men kanske världens enda haiku om hundpiss 🤣

Haiku om hundpiss

kan vara svårt att få till

på seriöst sätt


Annars? Jo, heldag i Hovsjö. Vi fortsatte med förrådsrensningen och hade sen ett litet möte om nya restriktioner och veckan som kommer 🦠 Efter lunch fick jag en timme för mig själv, då passade jag på att ringa ett par samtal och plockade fram stickningen en liten stund innan jag gick på hembesök 🧶 Man vill ju varken komma försent eller för tidigt ⏰ 


(null)

Jag tycker det är så trevligt när folk knackar på dörren och vill komma in och tända ljus 🕯 Det händer rätt ofta när de ser att vi är här


Hembesöket blev lite utöver det vanliga med intressanta samtal. Det slutade med ett bibelstudium om blandannat rymdvarelser 🤔 Så har jag inte läst bibeln förut 👽 


(null)


Kom hem halv sex och gjorde marinad till kycklingen. Orkade inte göra något särskilt till utan rev morötter och stekte upp en överbliven potatis till maken medan kycklingen puttrade i ugnen.

Kryper i koj nu. Har haft huvudvärk varje natt sen jag tog sprutan i lördags. Maken fick utryckning och sover kvar på jobbet.

🌍 Godnatt världen 🌎


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0