Tisdag i Tveta

En skarp fullmåne

följt av en strålande sol

Ljust hela dygnet


(null)

Det blev en sömnlös natt förutom ett par timmar runt midnatt 🕛 Det är inte första gången och lär inte vara sista gången jag är vaken en fullmåne-natt. Jag somnade vid halv tolv och vaknade vid ett, sen var jag vaken, tittade på klockan sista gången tjugo i sex… Väckarklockan ringde inte, eller så stängde jag av den utan att vara medveten om det, men någon ringde fel tjugo över sju, då fick jag bråttom! Kom inte så jättesent till mötet i Tveta.

(null)
Tveta kyrka har anor från 1200-talet

Jobbade hemifrån på em. Gjorde pyttipanna på resterna av fläskytterfilén. Spicade upp den med lite bacon, maken fick potatis och ägg till medan jag fräste upp ett par brysselkål. Sen har jag gjort inkokt lax för första gången i mitt liv. Fick tips från en kompis. Det blir morgondagens middag 🍽 

(null)

Har suttit och stickat för att försöka hålla mig vaken till sistanaden, men nu erbjöd sig maken att gå 👣 🐾🐾

🙏 Tack 🙏



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0