Vinter igen

Vintern är tillbax

Små fåglar flockas i snön

under fågelbord 


(null)

Tittar man noga bakom flaggstången ser man ett helt gäng små fåglar av olika sorter


Bergfink, domherre, 

gulsparv, blåmes, talgoxe, 

koltrast förser sig


När jag gick ut och sopade ren bilen från snö imorse insåg jag att det skulle bli problem. Bilen var som en igloo, helt igen-isad så jag la upp en ny plan för dagen. Den blev mycket bättre än originalet. Efter att ha ha sopat ren bilen och skrapat så mycket is av den som det gick, satte jag motorvärmaren på timer och gick in igen och jobbade hemifrån. Torsdagar brukar jag hålla mig i Hovsjö, men inte med hälsa och liv som insats om det inte behövs. Regnet igår och iskylan i kombination med den kraftiga vinden hade gjort gatorna superhala. Jobbet blev gjort liksom marinerandet av kvällens kycklingfiléer innan jag begav mig.

(null)
Enhetens kors i Hovsjö

Vardagsgudstjänst med ett uttunnat antal besökare. Omikron-varianten härjar vilt, men vi som ännu klarat oss hade en fin gudstjänst- och fikagemenskap.

(null)
🎼 En vanlig dag när inget särskilt händer 🎶 kan ge mig det jag behöver mest 🎵 

(null)
Kom! Kom!

Lugn kväll med stickorna 🧶 Ett par sockor blev klara medan jag tittade på fantastiska Stina Wollter som gästade Antikmagasinet 🧦 

(null)


🐾🐾👣 Återstår bara sistanaden 👣 🐾🐾


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0