Fredan före semestern

Satt och njöt ohämmat av sesamknäcke med mosade köttbullar på till frukost imorse samtidigt som jag gick igenom jobbmailen och hade span på fågelbordet. Tre ringduvor, grönfinkar, gulsparvar, steglits, talgoxe, blåmes, stenknäck, hackspett och domherrarna har varit stadiga gäster här på sistone, men igårkväll fyllde vi på de sista fröna och nu ska det tas bort över sommaren. Vi har haft stor glädje av fågelbordet under den kallare årstiden fram till nu och det är inte bara fåglar som kommer. I vårvintras kom en råbock två gånger om dagen och på natten hararna.    

(null)

(null)
Steglits och talgoxe

(null)

(null)
Blåmesar 

Tänkte att oj vad det ska bli skönt att få varva ner. Även om våren och försommaren bjudit på mycket skoj, så behöver jag ändå betona "mycket". Till hösten kommer jag inte ta på mig så mycket på jobbet för att få en hållbar arbetssituation. Visst får det vara mycket ibland, men inte hela tiden, och jag vill ha en levande fritid. Dessutom måste jag ställa om kroppen lite, för de sista veckorna har jag överlevt på ett ohemult intag av godis och choklad för att orka kurser och plugg vid sidan av. Absolut inget jag vill ha ogjort, men det går inte att leva så i längden när man närmar sig sexti bast 😅

Efter ett par timmars jobb satt jag en timme hos fotvården och njöt. Fina fötter till semestern 👣

(null)

Lunch åt jag med en kollega i Salem och till sist avslutade jag juli arbetsmånad på kontoret. Kvitton lämnades in, ärenden överlämnades, telefonsamtal och utskrifter. Klarmarkerade utlägg och juli månads tidrapport ✅ Kändes färdigt och avslutat när jag hämtade hundarna och körde hem 🏡 

(null)
Indisk buffé 

Hemmavid fixade vi enkel middag och åkte hem till ena svärsonen och överlämnade Ragnar. Nu får barnbarnen ta hand om honom ett par veckor.

(null)

Har fruktansvärt ont i huvudet och väntar på att smärtlindringen ska ta. 

🍃🌸🍃 Nu börjar semestern 🍃🌸🍃



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0