Torsdan före semestern

Bamse var urjobbig inatt. Gläfste, skulle upp i sängen, ner ur sängen, sprang runt … men så gick maken och la sig i soffan pga att jag snarkade så förfärligt, Bamse tyckte förmodligen oxå att mitt oljud var jobbigt. Men då kan vi väl ta reprisen på en gång då: JAG ÄR TRÖTT 😂 så var det sagt. Ser fram emot fyra veckors återhämtning 💝

Plockade lite blommor på tomten innan jag åkte imorse. Tänkte plocka en jättebukett prästkragar från vårt prästkragshav, men de hade börjat blomma ut så jag plockade en liten med de finaste och hoppas på att de ska klara sig några dagar åtminstone.

(null)

När jag kom till Hovsjö fick jag en överraskning. Vi har fått en jätteskylt på "taket" så nu syns vi och det blev fint, tycker jag. Jag visste att den var på gång, inte mer.

(null)

(null)
Jesus hade fått nya blommor

Hällde upp godis i våra fina luffarslöjd-skålar (hantverksgruppen) och förberedde dagen.

(null)

Andakten på Attendo gick bra, men det kom bara hälften mot förra gången. Personalen sa att många mådde dåligt idag och trodde det berodde på det lynniga vädret.

(null)

Efter lunch mätte vi altaret och duken som en hantverksgruppsmedlem ska sy under sommaren. Det kommer bli så fint!

(null)

Vardagsgudstjänst och samtal avslutade dagen.

(null)
Det rann om rullatorn som varit ute i ösregnet så vi torkade lite. En sinnebild för vardagsgudstjänst?

Skar frusen lövbiff i strimlor och stekte till middag. Plockade långa svansar av potatisen som sonen lämnat efter midsommar och kokade den plus gjorde svampsås av den härliga trumpetsvampen jag plockade med kollegan i höstas. I övrigt låg maken och jag i varsin solstol och pustade. Han går på semester nu, jag jobbar sista dan imorgon.

💕 Godnatt alla fina 💕


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0