Fölvaka

Egentligen skulle jag på skytteträning idag, men en timme före väckarklockan vaknade jag av ett sms att fölet var på gång. Jag klädde på mig, åt frukost jättesnabbt och åkte iväg, hoppades på att hinna i tid. När jag kom fram låg stoet i ligghallen och värkarbetet såg ut att vara på sluttampen. Rätt var det var reste hon sig, sen gick hon ut och betade. Sicken luring!  

Hela dagen har vi gått och väntat. Alla tecken finns där men inget föl. Av skyttet blev inget eftersom jag hoppades och hoppades, men naturen följer sin lag och den har sällan bråttom. 

(null)
Conchita 

(null)
Ljuvia och fölet

(null)
Divo med sina kompisar 

(null)

(null)
En tam bastard

(null)
Lunch i solen

(null)

Vid halv tio gick vi sista vändan och kollade ligghallen för natten. Alla tecken fanns där fortfarande, men jag valde att åka hem. Nu få vi se om jag får se ett nyfött föl eller en fölning imorgon… eller någon annan dag inom kort. Oavsett när lilla nya fölis väljer att komma är det ett litet underverk 💖

(null)

(null)
Kvällsvickning

🐷 Godnatt världen🐴


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0