Fab lördag

När väckarklockan ringde imorse började jag undra vad jag håller på med… varför en väckarklocka en ledig lördag? ⏰  Likaså i bilen på väg mot jaktskyttebanan, men väl på plats glömde jag allt annat, tillochmed att jag var kissnödig 🫢 Koncentrationen är total och det är så kul!

(null)
Instruktion

Lerduveskyttet gick riktigt bra idag för att vara andra gången. Tre träffar av fyra på dem som låg på marken och fem av åtta på de flygande.

Viltmål gick oxå mycket bättre idag än förra lördagen. Jag sköt tre serier, 3x10 kulor. På det sköt jag 22 springande älgar i godkänt målområde och skadesköt resten.

(null)

(null)

När jag kom hem kokade vi kaffe och snoppade jordgubbar 🍓 När maken rastat hundarna och jag plockat ihop åkte vi ner till båten och njöt ett par timmar på sjön 💦  Premiärdoppet blev i 14 grader 🥶

(null)

Det blev pasta/rissås på fjolårets höstkantareller och "skrapet" av torsdagens fläskfilé. Prosecco och mys i paviljongen.

(null)

(null)
Sista njutet av magnolian 

(null)
Sista njutet av kejsarpionen 

Lugn kväll vid Tvn och Morden i Midsomer 🌸




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0