Sista söndan…

… i Hovsjö på ett tag. På torsdagarna fortsätter vi ha gudstjänst hela sommaren, men på söndagarna får vi hänvisa till någon av våra andra kyrkor. Det blev en kalasfin sommaravslutning där min kollega levererade, fin församlingsdelaktighet i gudstjänsten och mässa. Efteråt gick vi ut till parken och fikade på bullar och tårtor vår vikarierande vaktis bakat.

(null)
Sååå supergott

(null)
Vilka färger i altarbuketten‼️

När vi var klara svängde jag förbi Biltema och köpte nya bromsklossar till min bil som låtit som ett gammalt tröskverk några dagar. Maken fixar dem ikväll. Sen åkte jag vidare till hästhagen där det nya lilla fölet såg dagens ljus tidigt imorse. 

(null)

(null)
Vackra Conchita 

(null)

(null)
Ca 6 timmar gammal

(null)
Ljuvia och hennes drygt veckogamla föl

(null)
Hon är nyfiken och modig, lilla fölis

Åkte hem och fikade med maken… mycket fika idag 😅 Bakade sen ett bananbröd till föräldrarna och lagade middag på grillresterna från igår. Skar ner grillköttet och en chorizo i småbitar och stekte upp. Gjorde en bechamelsås med en skvätt créme fraîches och rörde i kött och korv samt en näve torkad svart trumpetsvamp. Spaghetti till. Blev riktigt gott faktiskt 😋

(null)

Gick en sväng med hundarna och njöt naturen. 

(null)
En ovanligt kort kopparödla. Såg ut som det var mer än svansstumpen som rykt, men den var läkt så…

(null) Nyponrosen, så otroligt vacker i sin enkelhet 🌸

(null)
Amiralen

Maken har åkt till jobbet. Han skulle rondera, byta bromsklossar och dammsuga min bil 💝 Jag har gjort ett par snabbtest på Svenska Jägarförbundets hemsida och känner mig lite nerslagen. Vissa frågor känner jag inte igen från boken… men jag tänker att jag får plugga vidare på olika sätt - boken, anteckningar, googla fåglar och hundraser, göra testen på Svenska Jägarförbundets och Jägarnas Riksförbunds hemsidor. Jag fattade att det skulle bli svårt, men… jag har ju inte gett mig den tid jag borde. Två veckor kvar‼️

🙈 🙉 🙊 Apatrött 🙊🙉🙈 
Sov alldeles för lite inatt och vaknade tidigt. Ska plugga en stund, gå ut med hundarna och krypa i koj. Tänker inte sätta på tv-skrället och fastna i nåt. Nope‼️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0