23 mars

Lång dag. Förmiddagen tillbringades i Säby kyrka i Salem. 

(null)
Säby kyrka byggdes som en vandringskyrka, alltså en kyrka som skulle kunna flyttas om människorna gjorde det. Den stod klar 1974 och står där än, lite till- och ombygd.

(null)

(null)
Dopfunten mitt i kyrkorummet. Rummet är byggt runt stenen som stod där före kyrkan. Man har endast slipat en liten skål upptill.

(null)

(null)
Jag har aldrig sett Maria avbildad så mullig, men varför skulle hon inte kunnat vara det?

Efter en härlig libanesisk buffé firade vi mässa tillsammans. Sen rasslade jag snabbt iväg för att ta emot ett besök. Innan nästa besök hann jag plåga IT men fick valuta för det. Nu kan jag statistikrapportera, jag fick iväg en stor ljudfil och jag blev av med min dataskärm som inte fungerar. Han fick ta tangentbordet och musen oxå, jag klarar mig bättre med enbart den lilla laptopen och telefonen.

Kom från jobbet kl sju och hem strax innan åtta. Lagade en sen middag, men sen tog maken både disken och sistanaden vilket jag är så tacksam över.

🍃🌺🍃 Godnatt världen 🍃🌺🍃



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0