25 mars

Drömde två lite udda drömmar inatt. Dels var jag i Thailand med min yngsta dotter.., vilket inte är så konstigt för hon är där nu och har skickat jättefina bilder på olika äventyr. Sen drömde jag att min nästäldsta dotter gifte sig med sin man. Ceremonin var så annorlunda och jag fick för mig att de valt kyrkan för den var stor och vacker helt enkelt. När jag kom in med min diakonkrage blev jag applåderad av en grupp kvinnor och barn som satt vid sidan av och jag vinkade till dem. När jag sen ville fotografera bröllopet blev jag hindrad av kvinnorna framför mig. Själva bröllopet bestod i att de satt i två höga karmstolar och skulle skriva på ett dokument ✍️  Där vaknade jag… och den drömmen var kanske inte heller helt tagen ur intet då det är min näst äldsta dotters födelsedag. 37 år har jag varit hennes mamma ❤️

 
(null)

Satte fart med morgonens sysslor och när jag kom ut på morgonpromenaden fick jag nya vårupplevelser. Tranor hade landat på gärdet och trumpetade när vi gick förbi, men de lyfte inte. På tillbakavägen trumpetade de och i bakgrunden hördes råbockens skall. Nästan lika vackert som småfåglarnas vårkonserter.

Arbetsdagen har i huvudsak bestått i diakonikonferens. GDPR, statistik, flyktingarna från Ukraina och samsyn stod på schemat. Allt hanns inte med så vi har bokat en ny halvdag. Efteråt gick de flesta av oss, 6 stycken, och åt på indiska i Lunagallerian 😋 En supertrevlig lunch! Hoppas vi kan göra detta lite oftare. 

(null)
Tikka Masala. Det var gott, men uppläggningsfaten gjorde maten kall snabbt.

Jag jobbade ett par timmar till. Framförallt försökte jag få statistiken att fungera. Dagis ringde att Bamse kissade blod igen🩸 Veterinären ringde när jag var på väg till jobbet imorse ang. vilken typ av stenar Bamse tog bort i somras och vi får absolut inte ge honom proteiner plus att vi ska försöka få honom att dricka mer. Nu ringde jag upp henne och vi kom överens om att ta ett nytt urinprov om två veckor och kolla bakterier igen. Han fick sista antibiotikan ikväll så just nu är det ingen idé. Jag hoppas innerligt att det är polypen i blåsan som blöder, isåfall är det ingen fara, inte nu iallafall.

Lugn kväll. Läst lite…

(null)

… och badat tunna under stjärnorna ✨

(null)

🍃🌺🍃 Godnatt världen 🍃🌺🍃



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0