26 mars

Det finns likheter i att ha husdjur och att ha barn, det kan jag med säkerhet säga eftersom jag har haft ett antal av bådadera. Man får skumma överraskningar ibland. Igårkväll när jag la mig lade jag mig på nåt hårt…

(null)

… det visade sig vara ett valnöts-skal! I sängen! Imorse hittade jag en bit till. Det är inte svårt att räkna ut hur det hamnade där. När jag var hos mina föräldrar sist tog jag hem nötterna de köpt till jul och nu tänkte slänga. Ragnar älskar nötter och har fått en om dagen. Igår hade han antagligen slängt ut ett (nästan) tomt skal och det har Rambo hittat. Rambo är nämligen den enda som kan hoppa upp i vår säng själv, så han har troligen grävt ner sin trofé i min säng och tänkt fortsätta med den nån annan gång 🏆 Jag tänker bara att det var tur att inget fastnat i mage eller tarm på honom 😅  Jag tänker oxå att vi får ha bättre koll på att Ragnar "delar med sig" av. I just del del av rummet Ragnar bor brukar vi jaga bort Bamse som äter jord ur blomkrukorna så vi ska kanske spärra av den delen på kvällarna och när de är ensamma.

(null)

Maken stack till Örebro imorse och hämtade däck han köpt. Själv gick jag ut en promenad och satte mig sen att läsa om Sveriges ursprung - Svitjod. Jättespännande. En del om Uppsala, men idag har jag oxå läst om Anundshög. Såg att nästa kapitel handlar om Kjula-åsen och det ligger bara 15-20 minuter härifrån. När maken kom hem gick vi långpromenad tillsammans 👣🐾👣🐾

(null)
Tussilagon står i full blom och nässelfjärilarna var igång

(null)

(null)
Vi hittade en hel backe full med blåsippor 

(null)

På eftermiddagen kom äldsta dottern på besök. De hade varit hos mina föräldrar och det var meningen att de skulle sova kvar, men deras källare hade översvämmats av smältvatten så de ville hem och använda morgondagen till att röja. Men vi fick några fina timmar med snack, mat, promenad och Luna avslutade kvällen med en dansuppvisning 💃 

(null)
Vi var ut köksbordet i vardagsrummet för att få plats 🤩

(null)
Hel lax som legat på grillen invirat i blött tidningspapper och folie är mumma 😋Hemlagad potatismos och romsås till 🥔🐟 

(null)
De börjar krokna. Först party hos gammelmormor och - morfar, sen party hos mormor och morfar 😅

Nejmen vi går väl ut och badar lite tunna 💦 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0