9 mars

Idag är det den 68:e dagen i den gregorianska kalendern och vi har 297 dagar kvar av 2022. Har du funderat över hur du vill spendera dem? Jag har kanske inte tänkt så långt som till jul, men nog har jag lite planer här och där fram till sommaren. Sommaren får vänta tills vi fått semestern beviljad, men nån husbilssemester till Nordkap lär inte bli möjlig med de drivmedelspriser vi har nu… 

För övrigt är det idag 63 år sedan Barbie presenterades på en internationell leksaksmässa i USA. Ruth Handler hade sett hur hennes dotter Barbara (Barbie) gav sina klippdockor vuxna roller istället för det gängse, dvs att dockor var bebisar, och inspirerades till denna älskade och hatade leksak… Det är oxå exakt 33 år sen Ingemar Stenmark körde sin sista alpina tävling och det gjorde han i Japan. Tiden går…

(null)

Själv åkte jag till doktorn imorse. För att jag skulle få ta prover var jag tvungen att boka in ett läkarbesök. Proverna var bra och jag hade inte så mycket att tillägga. Han beställde ytterligare några, b.la kolesterol, vilket jag kunde ta innan jag åkte därifrån. Han skickar brev eller ringer när det är klart ✅ 

(null)
Jag trodde det var en emoji, men den var jättestor. Den gjorde mig väldigt glad iallafall 🦄

Började jobba hemifrån vid nio, både lite akuta grejer ringde in och i övrigt sånt jag planerat göra. Overall en bra dag.

Ett utdraget skri
Ormvråken med sin unge 
Mot blå himmel

(null)

Efter jobbet lagade jag två middagar, två luncher och en frukost, duschade och tvättade håret, gick ut med hundarna och drog iväg… 

Kvällspromenaden 

svävar på rosa himmel

och en isig väg


(null)


… maken blev kvar på jobbet och jag åkte dit. Sent omsider åt varsin micrad middagslåda och förfasade oss över soppa-priserna. Över 28 spänn ikväll ‼️Hur ska vi göra nu? Ska vi bo i husbilen på hans jobb i veckorna? Det kan bli vår verklighet en tid framöver och blir det inte värre än så ska vi väl inte klaga alltför högljutt 🤔

Jag har suttit och handarbetat i passagerarsätet en stund. Nu är gubbe och grabbar ute på sistanaden, sen blir det nog läggdax för oss allihopa.

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0