Internationella kvinnodagen

Hackspetten trummar

till mesarnas drillande

Vårens symfoni 


På sistone har jag sovit minst 9 timmar per natt, men igårkväll blev jag uppe lite längre. Jag fastnade i ett program om den turkiska kvinnliga advokaten och imamen Seyran Ates i Berlin och blev smått hänförd. Hon har (förstås?) en fatwa över sig och har livvakter, hon predikade kärlekens islam och jobbade för hbtq. Hon besökte Oslo efter sprängningen av regeringskvarteret och massakern på Utøya 2011, besökte kyrkan och bad med den kvinnliga prästen. Jag tror som dom, att om kvinnor styrde världen skulle vi inte ha krig, så kallade mjuka värden skulle stå i fokus. Idag vill jag verkligen hylla alla de kvinnor som kämpar för sig själva och sina medsystrar. 

Min dag har varit både tuff och rolig. Besök på förmiddagen, orosanmälan (igen) och tidiga besökare till hantverksgruppen gav mig en hint om hur viktig vår kyrka i Hovsjö är ❤️ Härligt snack med min närmsta kollega och telefon på hemvägen fick avrunda arbetsdagen 💞

(null)

Lugn kväll med virknålen vid Tvn 🧶 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0